Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe kunnen we je helpen?

De meest gestelde vragen zijn:

Hoe werkt Lookiero?
Met Lookiero kun je profiteren van een Personal Shopper zonder je huis te verlaten en door deze comfortabele stappen te volgen:
1. Maak je account aan en vul je stijlprofiel in. Vul op het formulier je maat, wat je leuk vindt en je voorkeuren in. Dit duurt slechts 5 minuten en je kunt dit aanpassen wanneer je maar wilt. Hiermee kan je Personal Shopper de kledingstukken kiezen die het beste bij je passen.
2. Bestel jouw Lookiero. Klik op “mijn Lookiero bestellen", laat in het opmerkingenveld speciale wensen of informatie achter die je met je Personal Shopper wilt delen en vul je verzend- en betaalgegevens in. Wanneer je je bestelling bevestigt, wordt er €10 in rekening gebracht voor het stylingadvies. De €0 wordt afgetrokken van het totaalbedrag van je aankoop, zolang je tenminste één kledingstuk houdt. Check jouw Lookiero. Een paar dagen voordat je je box ontvangt, neemt je Personal Shopper contact met je op via e-mail (je krijgt hiervan ook een notificatie in de app), zodat je vast kunt bekijken welke kledingstukken voor jou zijn geselecteerd. Je kunt dan aangeven welke je het leukste vindt en in je Lookiero wilt ontvangen. Dit is een optionele service en je kunt altijd kiezen of je de kledingstukken liever van tevoren wilt zien, of dat je je laat verrassen wanneer je jouw Lookiero ontvangt.
3. Ontdek je Lookiero. Je ontvangt je Lookiero op de datum die je op je kalender hebt gekozen, met 5 artikelen die speciaal door je Personal Shopper voor jou zijn gekozen. Ook vind je een brief met advies van je Personal Shopper en kaarten met ideeën voor hoe je elk kledingstuk kunt combineren.
4. Pas je kledingstukken aan en vul de checkout in. Je hebt 5 dagen de tijd om te kiezen wat je leuk vindt en om de rest naar ons terug te sturen. Nadat je de kleding hebt gepast, ga je naar Lookiero.nl en vul je de checkout in om aan te geven wat je houdt en wat je terugstuurt. Vergeet niet dat als je € 10 hebt betaald voor het stijladvies, dit wordt afgetrokken van je aankoop. Onthoud dat het heel belangrijk is dat je de reden aangeeft voor het terugsturen. Zo kunnen we meer leren over je smaak en voorkeuren, en je een nog betere selectie sturen in je volgende Lookiero.
5. Regel de retournering. In de doos vind je een zak met een voorgefrankeerd retouretiket. Doe alle kleding die je niet wilt in die zak. Wanneer de checkout hebt gedaan, geven we je instructies voor het regelen van een retournering met onze koeriersdienst. Je ontvangt deze instructies ook per e-mail. Vergeet niet dat bezorging en retourneringen helemaal gratis zijn!
Hoeveel kost een Lookiero?
Elke doos is uniek en persoonlijk, dus de prijs varieert per bestelling. De kosten van een Lookiero-doos is onderverdeeld in:
- De kosten van het stijladvies: Het stijladvies kost € 10 en omvat een gedetailleerde studie van je stijlprofiel door een lid van ons Personal Shopper-team, een selectie van 5 gepersonaliseerde kledingstukken die zijn afgestemd op jouw stijl, ideeën en adviezen hoe je je selectie kunt combineren. Als je ten minste één artikel van je bestelling houdt, wordt dit bedrag van € 10 afgetrokken van het totaalbedrag van je aankoop en is het stijladvies gratis. - De kosten van de 5 artikelen: Jij beslist welke artikelen je wilt kopen. De gemiddelde prijs van onze kledingstukken is ongeveer € 40. We werken echter met verschillende prijscategorieën. Wanneer je je stijlprofiel invult, kun je kiezen uit drie verschillende prijscategorieën per kledingstuk en je Personal Shopper zal hiermee rekening houden bij het samenstellen van je Lookiero.
- De kosten van de 5 artikelen: Jij beslist welke artikelen je wilt kopen. De gemiddelde prijs van onze kledingstukken is ongeveer € 40. We werken echter met verschillende prijscategorieën. Wanneer je je stijlprofiel invult, kun je kiezen uit drie verschillende prijscategorieën per kledingstuk en je Personal Shopper zal hiermee rekening houden bij het samenstellen van je Lookiero. En vergeet niet: je profiteert van 25% korting als je alle 5 de artikelen houdt!
Als ik geen enkel artikel houd, kan ik de € 10 voor het stijladvies dan gebruiken voor mijn volgende Lookiero?
De teruggave van € 10 van het stijladvies kan alleen worden toegepast op de Lookiero waarvoor het betaald is en kan niet worden toegepast op toekomstige bestellingen. Voor elke Lookiero bestudeert je stylist nauwkeurig alle informatie die je in je stijlprofiel hebt ingevuld en selecteert dan zorgvuldig de kledingstukken die bij je stijl passen, maakt collages om je ideeën te geven over hoe ze te combineren en schrijft je een brief met advies en aanbevelingen. Deze service kost € 10 voor elke Lookiero, maar dit wordt afgetrokken van het totaalbedrag van je aankoop als je ten minste één kledingstuk houdt.
Wat is mijn stijlprofiel en waarom is het zo belangrijk?
Je stijlprofiel is een bestand waarin alle informatie staat over je maten, afmetingen, smaak en voorkeuren voor kleding en stijlen. Je Personal Shopper gebruikt deze informatie om de 5 kledingstukken te kiezen die het beste bij je passen. Hoe meer informatie je verstrekt en hoe actueler je stijlprofiel is, hoe gemakkelijker het voor ons is om je te adviseren bij elke bestelling.
Is het verplicht om mijn hele stijlprofiel in te vullen?
Sommige vragen in je stijlprofiel zijn verplicht en sommige zijn optioneel. Onthoud echter dat hoe meer informatie je Personal Shopper heeft, hoe gemakkelijker het is om de beste selectie kleding voor je samen te stellen. Dus we raden je aan zoveel mogelijk informatie toe te voegen. Ook heb je de optie om foto’s en links aan je sociale netwerk toe te voegen. Dit is niet verplicht, maar wel heel handig voor je Personal Shopper.
Wat is de checkout?
De checkout is een belangrijk deel van de Lookiero-ervaring. Wanneer je deze invult, geef je aan welke artikelen je houdt en welke je terugstuurt. Je hebt toegang tot de checkout in de sectie “Mijn Lookiero” zodra de bestelling is aangekomen. Daar vind je de lijst met ontvangen artikelen in je doos, waarin je een onderscheid moet maken tussen de artikelen die wilt houden en die je wilt terugsturen. Zodra de checkout voltooid is, wordt de betaling van de artikelen die houdt verwerkt.
Tijdens de checkout krijg je ook de mogelijkheid om te vertellen wat je van je Lookiero vindt en, als dat het geval is, een reden opgeven voor de retournering. Deze opmerkingen worden direct naar je Personal Shopper gestuurd, die ze zorgvuldig leest en rekening met ze houdt om je volgende Lookiero te verbeteren en af te stemmen op je stijl en smaak.
Wat voor soort kleding ontvang ik?
Elke Lookiero bestaat uit een selectie van 5 kledingstukken die gecombineerd kunnen worden tot verschillende looks. De kleding is onderverdeeld in de categorieën jurken, blouses, T-shirts, broeken, rokken, buitenkleding, tassen, sjaals, schoenen en zwangerschapskleding. Op dit moment hebben we geen accessoires voor onze looks.
In je stijlprofiel kun je aangeven welk soort kleding je wel wilt ontvangen en welke niet. In het geval je een specifiek kledingstuk wilt ontvangen in een van je Lookiero-dozen, laat je een opmerking achter voor je Personal Shopper. Hiermee wordt dan rekening gehouden bij het samenstellen van de selectie.
Kan ik specifieke kledingstukken bestellen?
Als je een specifiek kledingstuk nodig hebt of je hebt je Lookiero nodig voor een speciale gelegenheid, kun je je Personal Shopper vertellen waarnaar je zoekt in het opmerkingenvak dat zowel bij het plaatsen van je bestelling als daarna beschikbaar is. Je kunt je opmerkingen zo vaak als je wilt veranderen tot je Personal Shopper begint met het samenstellen van de box. We sturen je een e-mail om je daaraan te helpen herinneren. We realiseren ons ook dat veel van onze klanten het fijn vinden om de selectie van hun Personal Shopper te zien voordat ze hun Lookiero ontvangen. Daarom stuurt je Personal Shopper je een e-mail (of een notificatie via de app als je deze hebt gedownload) met een preview van de kledingstukken die ze speciaal voor jou heeft uitgekozen. Je krijgt 10 kledingstukken te zien, en je kunt er maximaal 5 kiezen die je in je Lookiero ontvangt. Als je niet overtuigd bent van de voorgestelde kledingstukken, stuurt je Personal Shopper je een andere selectie. Dit is een optionele service, dus als je liever verrast blijft worden, kun je dit laten weten via de e-mail die je ontvangt. In dat geval bereidt je Personal Shopper je Lookiero voor zonder dat je van tevoren weet wat erin zit.
Met welke merken werkt Lookiero?
Op dit moment werken we met meer dan 150 Europese merken. Een aantal van deze merken zijn: VILA, ICHI, CKS, FREEQUENT, MOSS CPH, SH, NÚMPH, DR DENIM, B.YOUNG en TIFFOSI.
Een onderdeel van de Lookiero-ervaring is het ontdekken van nieuwe merken, en daarom zoeken we constant naar meer unieke merken om het aantal te vergroten en je te blijven verrassen in elke Lookiero.
Met welke maten werkt Lookiero?
Op dit moment variëren onze maten van 34/XS tot 48/4XL volgens de Europese standaard afmetingen die de fabrikanten leveren. We werken er echter aan om de maten in de toekomst uit te breiden zodat we kunnen voldoen aan alle wensen.
Ik heb een artikel ontvangen dat ik leuk vind, maar de maat is niet goed, kunnen jullie een andere maat sturen?
Op dit moment bieden we de optie om de maat van een artikel te ruilen, mits op voorraad. Als het artikel dat je wilt ruilen op voorraad is in een andere maat, dan tonen we je deze optie tijdens de checkout als je klikt op “Retour”. Zodra je checkout is bevestigd, zal ons systeem de betaling van de artikelen die houdt in gang zetten, inclusief het artikel dat je wilt ruilen voor een andere maat. Wanneer de betaling is bevestigd, moet je de artikelen die je niet houdt binnen de gebruikelijke termijn terugsturen (inclusief het artikel dat je wilt ruilen voor een andere maat). Het nieuwe artikel wordt binnen een aantal dagen opgestuurd naar het verzendadres ten tijde van het ruilverzoek. Heb je een probleem met de ruiling voor een andere maat? Het is niet mogelijk een verzoek om ruiling voor een andere maat te veranderen of te annuleren. Als je de ruiling voor een andere maat niet meer wilt, kun je het pakket bij bezorging weigeren. Als de nieuwe maat je niet past, neem dan contact met ons op, zodat we je instructies kunnen geven om het artikel terug te sturen. Wanneer het artikel in onze opslag aankomt, kijken we of alles correct is, wijzigen we je checkout, verwerken de betreffende terugbetaling en sturen we je een bevestigingsmail.
Als je kledingstukken ontvangt die je niet goed passen, kijk dan ook of de maten die je hebt opgegeven in je stijlprofiel correct zijn. Aan de andere kant kan het ook zijn dat je Personal Shopper besloten heeft om je een andere maat te sturen van een specifiek kledingstuk als hij/zij denkt dat die je beter past.
Wat moet ik doen als ik een defect artikel ontvang?
De kwaliteit van de kleding die we je sturen is erg belangrijk voor ons, en daarom controleren we bij Lookiero elke doos nauwkeurig om ervoor te zorgen dat de artikelen je in perfecte staat bereiken.
Als je toch een defect kledingstuk ontvangt, neem dan contact met ons op via het contactformulier voordat je je checkout voltooit. Wij bestuderen je geval dan zorgvuldig en bieden je de beste oplossing.
Ik wil een cadeau geven aan een vriendin of familielid, kan ik dat vanaf mijn account doen?
Het is erg belangrijk dat Lookiero-accounts persoonlijk zijn en dat elke gebruiker een eigen account heeft. Hierdoor kan je Personal Shopper je stijlprofiel bestuderen en ook je geschiedenis met ons bekijken. Als je een speciale persoon wilt verrassen met een Lookiero-ervaring, raden we je aan onze cadeaukaart te gebruiken. We hebben verschillende opties, dus je kunt kiezen voor de kaart die het je het beste lijkt. Daarnaast begint de Lookiero-ervaring met het aanmaken van de account en het stijlprofiel, waarmee onze Personal Shopper meer kan leren over wat je zoekt en wat je wilt ontvangen.
Geeft Lookiero advies aan mannen en kinderen?
Lookiero adviseert op dit moment alleen vrouwen.
Kan ik bij Lookiero bestellen als ik zwanger ben?
We hebben speciale zwangerschapskleding. Geef aan hoever je in je zwangerschap bent wanneer je je Lookiero bestelt, zodat je Personal Shopper daar rekening mee kan houden en de kleding kan kiezen die het beste bij je past.

Neem contact met ons op

We proberen je binnen één werkdag te antwoorden.